Kristen Trubadur

Kristen Trubadur
Gudstjänst i Hörnsjö

Min blogg blir vad den blir.

När jag gör min första blogg så vet jag knappast vad jag ska skriva. Men, jag vet att ibland blir jag irriterad över hur kristna människor uppför sig gent emot andra kristna. Det liv som jag tidigare levde var enbart att försöka överleva dagen och införskaffa en eller flera flaskor sprit som var livet för mig i över tjugo år. Till råga på allt så var det inte bara jag som fick lida. Jag svek mina barn i alla åren, och det kan jag lova att det finns inte en chans att gottgöra så som jag känner i dag. Att bli förlåten av barnen skulle vara för mig en gåva från Gud. Ja, Gud. Tänk att Han löste och helade min söndersupna kropp. Sedan oktober 1999 har jag varit ren från spriten och kroppens organ helade. Men, i dag får jag bära smärtan i ryggen vilket gör att arbetsfömågan är nedsatt och vissa dagar måste jag ta ledigt från mitt arbete. Arbetet, vad är det då. Jo, jag har en liten verkstad som lagar rost på gamla bilar. Nu tror jag att det får vara nog för denna dag, kanske det kommer i kväll några rader om hur dagen har varit. Önskar er all gott.

Inga kommentarer: