Kristen Trubadur

Kristen Trubadur
Gudstjänst i Hörnsjö

Mindre krav på andra, än dig själv.

Jag möter en del människor som jag i själva verket verkligen ser upp till. Dom har som inbyggt i hjärtat att tänka först på andra och glömmer sig själva så lätt. MEN, sen finns det vissa som ställer större fordringar på andra än dom gör på sig själva. Det hela är som det funnits naturligt och medfött hos dem. I dagens läge kan inte människan ta allt för givet och tro att andra ska fylla deras tillvaro för att allt ska gå dessa personer väl. Under alla åren av missbruk fanns en reglel som inte var medfödd, men som fick arbetas fram med åren. Det var att se om sitt hus så alla fördelar gick till mig. I dag försöker jag jobba bort det och jag gör små framgångar för varje dag tycker jag, men det är otroligt mycket från den gamla tiden som ska bearbetas, eller tas bort helt. Det står i skriften att, behandla dina nära som du själv vill bli behandlad. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu tror jag att det kanske är rätt.