Kristen Trubadur

Kristen Trubadur
Gudstjänst i Hörnsjö
När jag läser andras bloggar så finner jag att de skriver sina egna tankar och funderingar, vilket är helt i ordning med den tryckfrihetordning som finns i detta land. Lagen sätter i princip inget stopp för vad vi skriver. De enda som opponerar sig är ofta de utomstående, eller släkten som inte vill höra vederbörandes ord om saker och ting. Om jag går djupare in i mitt Kristna liv och försöker framhålla vad Gud har gjort i mitt liv blir det ett kraftigt påhopp från utomstående som inte varit i min närhet de senaste 30 åren. Via Facebook får jag ibland läsa att jag predikar och ibland även gör påhopp att endast Gud kan förändra ett trasigt liv. Men, vad beror det på? Kan det finnas en rädsla hos människan att gör en närmare kontakt med Jesus, är de rädda att det kommer att bli ett kaos i livet när Gud får röra om i grytan. Nej, ingen behöver vara ängslig att Jesus förstör livet. Han ställer bara allt till rätta. Men, tid tar det. Själv i skrivande stund har jag varit Kristen sedan våren 1994. Den första tiden var jag så naiv att Gud skulle sköta allt och gör mitt arbete. Men, så var det inte. Gud ger mig kraften att förändra mig, Han ger mig styrka att vandra vidare utan att vara beroende av det köttsliga livet jag var fast i tidigare. Men, det upptäckte jag först när Jesus talade till mig oktober 99. Sedan har jag tagit fasta på det Gud talar till mig. Men, jag vet också att allt tar tid och mycket blir inte förändrat på en dag. Det gäller att finna sig själv och komma underfund med vad jag vill i min vandring med Jesus
 

Inga kommentarer: